cropped-hebron-300copy.jpgWylot za 9 dni

No to zaczynam, bo czas niemiłosiernie ucieka.

Już za 9 dni (17.08) o tej porze będę siedział w samolocie z Amsterdamu do Tel Awiwu, inszallah.

Jeśli wszystko pójdzie dobrze, w niedzielę (18.08) będę w Jerozolimie, gdzie przez tydzień będą mi wkładać w głowę masę informacji, co, jak , gdzie i kiedy będzie się działo w kolejnych trzech miesiącach.

Przydzielono mnie do Hebronu z facetem z Finlandii oraz dwiema dziewczynami z Niemiec i Irlandii/W. Brytanii. Mam nadzieję, że przewidywania mojej najlepszej siostry, którą bardzo lubię (kazała mi to napisać) się nie sprawdzą i zamiast „kanapki z pasztetem” stworzymy dobry zespół. Poza integracją i dowiadywaniem się co dokładnie będę robił w Palestynie mam zamiar zrobić kilka ciekawych zdjęć w Jerozolimie i sprawdzić jak się mają tamtejsze bary. Na pewno zdam z tych niezwykle istotnych wydarzeń relację. Mam nadzieję, że uda mi się skosztować tamtejszego piwa i opisać jak dużo mu brakuje do naszych rodzimych napitków, nie wspominając produktów czeskich piwowarów.

Na koniec inauguracyjnego wpisu kilka informacji o samym Hebronie, gdzie będę stacjonował.

Hebron (الخليل, Al-Halil) – palestyńskie miasto na południu Zachodniego Brzegu Jordanu. Położone ok. 35 km na południe od Jerozolimy na wysokości ok. 930 m.n.p.m. Czwarte co do wielkości miasto Autonomii Palestyńskiej. Zamieszkuje w nim ok. 250.000 Palestyńczyków oraz 500-850 osadników żydowskich, przez co podzielone jest na dwie strefy H1 kontrolowaną przez władze palestyńskie i H2 pozostające pod administracją i pełną kontrolą izraelską.

Początki osadnictwa na terenie Hebronu datuje się na początkowy okres epoki brązu. Miasto jest miejscem pielgrzymek muzułmanów, żydów i chrześcijan z uwagi na znajdujące się w nim liczne zabytki, np. grota Patriarchów (Makpela), Meczet Abrahama, Monaster Trójcy Świętej i Świętych Praojców czy Synagogę Abraham Awinu.

Wylot za 9 dni

Obrazek

One thought on “Wylot za 9 dni

Skomentuj

